Український мультфільм вражає європейські форуми кіно та анімації

Анімація, натхненна природою і традиціями, етнічна музика,тварини з Червоної книги, дизайнерські костюми. Це все проукраїнський проект “Мавка: Лісова пісня” інспірований поетичноюдрамою-феєрією Лесі Українки «Лісова пісня» і образами слов’янськоїміфології.

Душа і берегиня лісу, Мавка, яка бореться за свій світ і кохання до юнака, зачарувала престижні кіно та анімаційні форуми Європи. На більшості цих форумів Україна представлена вперше.

Витрати на участь у міжнародних пітчинг-заходах, частково покриті програмою “Креативна Європа”, яка надає гранти для креативних європейських проектів. Україна приєдналася до програми в 2016 році.

[*пітчинг – презентація ідеї проекту фільму, мультиплікації або телесеріалу на різних стадіях виробництва для продюсерів чи студій з метою залучення партнерів, дистриб’юторів та інвесторів].

 «Такі гранти від Креативної Європи допомогли нам зробити проект максимально міжнародним», – розповідає Любов Крохмальна, керівниця напряму розвитку міжнародного ко-продакшену компанії Media Resources Management групи FILM.UA, яка працює над виведенням проектів, в тому числі «Мавка», на міжнародні ринки. Після пітчингу повнометражної картини в Бордо команда отримала позитивні відгуки від авторитетних продакшн-студій, зокрема Дісней, BBC, CARTOON, і вирішила перетворити повнометражну картину на проект 360, «Всесвіт Мавки» – крос-медійний проект, який буде втілюватися на безлічі інших платформах, окрім традиційного кінопрокату:

«Це означає, що мультик перетвориться в теле- та веб-серіал, вийдуть додатки для смартфонів і відеоігри. Коли дитина заходитиме до кінотеатру, вона знатиме, що після мультика буде продовження історії про Мавку. Також буде видана книга за сюжетом повнометражної картини та перевидана книга Лесі Українки. Вже розпочато роботу над іграшками й татуюваннями з ефектом AR для дівчаток та хлопчиків. Також паралельно команда працює з партнерами над лінійкою одягу, ювелірними виробами, будуть покази модних колекцій від провідних дизайнерів у стилі Мавки».

Звучить досить амбітно. Ви створюєте світ Мавки?

– Дійсно, це так. Коли творча команда почала працювати над проектом, продюсери залучили до процесу девелопменту експертів з українських традицій, фольклору, побуту та національного вбрання, а саме спеціалістів Інституту філології КНУ імені Тараса Шевченка, Музею Івана Гончара та Українського Інституту Історії Моди.

Щоб краще зрозуміти побут і культуру та природу давнього Полісся [регіон в Україні, де відбуваються події] творча команда побувала в експедиції у старовікових лісах Полісся.

Дизайнерка Ольга Навроцька створює костюми для героїв фільму та вже презентувала першу офіційну капсульну колекцію Мавки.

Саундтрек до мультфільму написала та виконала музична група «ДахаБраха» (проект Влада Троїцького), що не потребує презентації за межами України.

У майбутньому до роботи над фільмом долучатиметься все більше відомих та талановитих людей. Вся команда просто живе цим проектом. З нашого досвіду, якщо команда постійно живе проектом, він 100% буде успішним.

Мультик отримав позитивні відгуки від провідних продакшн студій. Чи може Мавка стати ще однією діснеївською принцесою?

– Мавка – не принцеса, тому вона і стала успішною, на мою думку. На фоні казкових принцес Мавка достатньо складний і глибокий характер. Це історія не про принцесу і принца, а про героїню, яка зіштовхнулася з вибором між коханням і захистом свого світу.

Вона не є цілком доброю чи цілком поганою. Вона відображає справжню сутність жінки, між добром і злом. Коли вона закохана, то добра і ніжна, а коли потрібно захистити своє, то начувайтесь. До речі, Асоціація жінок-продюсерок зацікавилася ідеєю та місією проекту, і запросила нашу продюсерку Ірину Костюк на перший саміт жінок в анімації на фестивалі в Аннесі.

Які інші ідеї мультфільму?

– Команда працює зі Всесвітнім фондом дикої природи (WWF). Фонд надає консультації щодо флори та фауни Поліського краю, а також у планах є реалізація низки проектів по захисту старовікових дібров Полісся та привернення уваги української та світової громадськості до екологічних проблем України. Наприклад, щоб привернути увагу до тварин, занесених до Червоної книги, останні з’являтимуться у мультфільмі. І це тільки початок. У творчої команди Мавки ще маса ідей, як перетворити проект повнометражного анімаційного проекту в глобальний світовий бренд, а ми знаємо як його показати міжнародному ринку.

 Розкажіть про вашу участь у Креативній Європі

– Компанія МРМ два роки тому відкрила напрям міжнародної співпраці по конкретним аудіовізуальним проектам і так з’явилася я.

Оскільки Україна не є повноправним членом, у нас обмежений доступ до медіа-компоненту програми «Креативна Європа» ми вирішили підійти до питання з іншого боку і скористатися платформами профінансованими програмою.

Спочатку ми вивчили всі вимоги та критерії відбору проектів на Європейський ринок, щоб зрозуміти як можемо вийти на нього. Нам було важливо зрозуміти чого саме чекає Європа, який контент може зацікавити абсолютно для нас нового глядача.

І ми почати з меншого і взяли участь у конкурсі грантів для участі в професійних заходах (кіно- і анімаційних фестивалях та форумах). На мою думку такий формат найрезультативніший. Такі зустрічі допомагають мені в роботі знайти нових партнерів, познайомитися з державними та приватними фондами та телеканалами. Наразі ми отримали 10 намірів про співпрацю від потенційних партнерів з Канадою, Бельгією, Францією, Німеччиною, Індією по різним проектам. І ще 10 від українських компаній, які хотіли б взяти участь у проектах над якими працюємо.– Востаннє «Мавку» презентували на BE festival у Брюсселі, а у 2018 році ми вдруге поїдемо презентувати прогрес та успіх проекту на Cartoon Movie у Бордо. Цього року нас обрали серед близько 850 учасників вже у наступній категорії – «в девелопменті». Ще минулого року Мавка був першим українським проектом, представленим на такому форумі тоді ще в категорії «в концепції».

Ми ростемо і пробуємо постійно про це говорити та презентувати на міжнародному ринку. Це важливо також і для потенційних партнерів з якими ведуться переговори.

Проекти платформ та пітчингів, що профінансовані програмою «Креативної Європи», в тому числі CARTOON, дають нам таку можливість. У таких місцях висока концентрація найкращих професіоналів в анімації.

Це ідеальна можливість, яка дозволяє представляти свої проекти для телеканалів, продюсерів, інвесторів та знаходити партнерів для спільного виробництва. Команда CARTOON, для прикладу, при цьому ще постійно надає допомогу у підготовці конкурентного та ефективного пітчу/презентації.

І за можливість скористатися такими платформами та пітчами, як CARTOON ми вдячні програмі «Креативної Європи».

Який бюджет «Мавки»?

 – Бюджет проекту Мавка – 5 мільйонів євро; чверть покриває підтримка від Держкіно і ще чверть забезпечує FILM.UA Group. Відповідно, додатково на 50% бюджету ми власне шукаємо партнерів та інвесторів.

Варто зазначити, що всі проекти над якими ми працюємо по якості конкурентноспроможні, а по бюджетам привабливі для партнерства. Це одна з наших переваг.

Як ви оцінюєте нинішній стан анімаційного кіно в Україні? Чи можна вважати, що вітчизняна анімація відроджується?

 – Ми працюємо над цим, тому вважаю, що дійсно так. Формується пул українських аніматорів. Наприклад, велика частина українських художників брала участь у створенні Loving Vincent, що доводить, що таланти на ринку є. Україна стала повноправною учасницею найбільшого європейського фестивалю в Аннесі де в нас тепер є стенд [Міжнародний фестиваль анімаційних фільмів].

І разом з тим те, що індустрія розвивалася при тих умовах, які були попередні роки, це якесь чудо.

Важливо згадати, що державна підтримка дуже важлива на цьому етапі розвитку анімаційної індустрії в Україні. Держкіно підтримало розвиток анімації і це нам допомогло. Сподіваємось, що з 2018 року зі збільшенням бюджету виділеного на кінематографію, анімація буде підтримуватися.

Що потрібно українським анімаційним фільмам, щоб мати успіх на європейському ринку?

– Унікальність історії та якість картинки. Це найважливіше. Також прозорість діяльності компанії.

А згодом, звичайно, чим більше ви братимете участь у пітчингах та ринках, тим більше будете на слуху і більше партнерів зможете знайти. Практика показує, що якщо ви вже знайшли партнера на виробництво однієї картини і у вас закритий бюджет Вам вже потрібно йти на ринок з новою ідеєю. Звичайно з розрахунку на ваш ресурс.

 Які плани вашої команди після виходу «Мавки»?

– Реліз Мавки запланований 2020 рік. Тому у команди ще багато роботи. І ми (МРМ) ще два роки будемо працювати, щоб картина залишалася помітною на міжнародному ринку для успішної дистрибуції.

Після цього зосередимо увагу на нових проектах FILM.UA Group. Наприклад, творча команда Мавки хоче продовжити роботу над екранізаціями історій сильних жіночих героїнь і наступна в їхній лінійці, анімаційна картина «Роксолана».

Крім цього, ми продовжуватимемо роботу над повнометражними художніми фільмами та серіалами.

Також будемо пробувати подаватися до «Креативної Європи» у категорії  «Кінограмотність». На цьому етапі шукаємо партнерів оскільки маємо великий досвід у кіноосвіті. МРМ має профільний проект FILM.UA Faculty – наша команда організовує навчальні програми, запрошує при цьому видатних іноземних лекторів, таких як Гілберт Шилтон з Нью-Йоркської кіноакадемії, та українських лекторів, які викладають профільні предмети для дуже різної аудиторії (дітей, професіоналів та початківців). Відповідно у нас є амбітний план – розробити загальний освітній проект із декількома європейськими партнерами. Оскільки ми пробуємо підходити до питання виходу на міжнародний ринок комплексно та стратегічно. І знов ж таки програма «Креативна Європа» нам тут виступає першим помічником.

Advertisements

Підписка на новини

Щоденні новини Time-UA.com на Вашу поштову скриньку. Отримуйте на свій E-mail останні новини за добу!